halvt skadad
Jag har blivit arbetsskadad. Eller pluggskadad kanske är den mer korrekta termen.
Så fort jag ser en reklam så tänker jag i alla olika teorier, termer och dylikt som vi har lärt oss i vår Advertising and Promotion kurs.
Ungefär såhär låter det i min hjärna:
"Postitioning by product attribute and benefit. Targeted to single, female, urban dwellers, between 18-24 yrs, yearly income: $25,000 to $30,000. Heavy users. Department store. Åh, en kupong är utklippbar här! Sales promotion. Smart drag, nu kan de räkna ut deras effectiveness"
Det där går på automatik just nu, lite jobbigt för det tar några sekunder innan jag ser själva helheten och faktiskt inser att det är en produkt/märke jag själv är intresserad av..
GODNATT nu ska Sanna sussa, Kakan ligger och pluggar just detta jag nyligen har nämnt.
REKLAM FOR LIFE! (bokstavligt talat..)
Så fort jag ser en reklam så tänker jag i alla olika teorier, termer och dylikt som vi har lärt oss i vår Advertising and Promotion kurs.
Ungefär såhär låter det i min hjärna:
"Postitioning by product attribute and benefit. Targeted to single, female, urban dwellers, between 18-24 yrs, yearly income: $25,000 to $30,000. Heavy users. Department store. Åh, en kupong är utklippbar här! Sales promotion. Smart drag, nu kan de räkna ut deras effectiveness"
Det där går på automatik just nu, lite jobbigt för det tar några sekunder innan jag ser själva helheten och faktiskt inser att det är en produkt/märke jag själv är intresserad av..
GODNATT nu ska Sanna sussa, Kakan ligger och pluggar just detta jag nyligen har nämnt.
REKLAM FOR LIFE! (bokstavligt talat..)
Kommentarer
Trackback